seo uzmanı olmanın yolları

seo uzmanı olmanın yolları

Seo uzmanı olmanın yolları

SEO çalışmalarında başarısız sonuçlar alınmasının önemli nedenlerinden biri de yanlış veya eksik hedef kelime seçimleridir. Bu hatanın kaynağına inecek olursak plansız/programsız gelişi güzel yapılan daha doğrusu yapılmaya çalışılan seo çalışmalarının neden olduğunu görüyoruz. Genel kanı seo çalışmalarının site açıldıktan sonra başladığı yönündedir. Ancak hedef kelimenizde gerçek bir başarı elde etmek istiyorsanız planlamanıza domain kayıt aşamasında başlamanız gerekmektedir. Web sitenizi açmadan önce hedef kelime veya kelimelerinizi belirleyip alan adınızı bu kelimelere uygun şekilde kayıt etmeniz çalışmalarınıza 1-0 önde başlamanız anlamına gelmektedir. Öne geçtiniz ancak henüz maç bitmedi, defansa çekilirseniz google amcanın vurduğu şutlara dayanamaz sıralamadan kaybolup gidersiniz. Sitenizi açtıktan sonra hedef kelimenize uygun içerikler girmeli arama motorlarını hedef kelimenizde başarılı olduğunuza ikna etmelisiniz. Tabii kelimeleri seçerken aranma hacimleri ve rekabet gibi kriterlerine de dikkat etmelisiniz. Şayet “bilgisayar”, “moda”, “haber” gibi rekabeti yüksek hedef kelime belirlediyseniz maliyeti tadınızı kaçırabilir. Buradaki adresten anahtar kelimenizi seçerken google’dan yardım alabilir, aylık ortalama aranma sayısı, rekabet düzeyi gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

 

İstatistiklerin anlamı ise şu şekildedir;

 Yaklaşık Ortalama Arama Hacmi : Sorgulanan kelimenin 1 ayda ortalama ne kadar arandığı.

Yerel Arama Hacmi : Kelimenin aylık (genelde geçen ay) ne kadar arandığı.

Reklam Veren Rekabeti : Bu kelimede sonuçlarda ilk sırada çıkmak için Google AdWords ile reklam verenlerin ortalaması.

Özet geçecek olursak alan adınızı kayıt ettirmeden bütçenize uygun anahtar kelimeler ve hedef kelimelerinize uygun içerikler girmeniz yapılan seo çalışmalarının dönüşü çabuk ve verimli olmasını sağlayacaktır. Çalışmalarınızda başarılar dilerim, esen kalın.

seo uzmanı olmanın yolları bu şekilde  ifade edebilriz.

Sosyal medyanın olmadığı, arz kesiminin büyük talep kitlelerine ulaşmasının tek yolunun yazılı ve görsel yollar olduğu dönemlerde reklamcılık daha ön plandaydı ve hayli tuzluydu tabiri caizse.. Gelişen teknolojiyle birlikte kitlelere ulaşmak kolaylaşıyor, ucuzlaşıyor aynı zamanda rekabet artıyordu. Firmalar, kurumlar, şahıslar veya söz konusu her kimse artık az maliyetle çok rekabet etmek zorunda. Herkesin kabul etmeye başladığı ve benimde inandığım en büyük pazarlama pazarlarından biri olan arama motorlarında rekabet seo çalışmalarından geçiyor. Bu çalışmaların önemli bir parçası olduğunu kanıtlayan sosyal medya platformlarını kullanarak rakiplerinizi sollayabilir, hedeflediğiniz kitleye bir adım daha yaklaşabilirsiniz. Sosyal medya kullanıcıları temel olarak üç kesimden oluşuyor; gruplar, şirketler/kurumlar, bireysel kullanıcılar.

 

Bir Cevap Yazın